Óriási lépést tett a Toyo Tires a zöldebb jövőért

A Toyo Tires nagy lépést tett a gumiabroncsok fenntartható anyagok felhasználásával történő előállítása, fejlesztése irányába

Sikerült szén-dioxidból butadiéngumit szintetizálni

toyo tires logo

Közös kutatás a Toyomai Egyetemmel

A Toyo Tire közös kutatást végzett a Toyamai Egyetemmel, hogy szén-dioxidból magas hőmérsékleten állítsanak elő butadiént. „Örömmel jelentjük be, hogy kifejlesztettünk egy konverziós katalizátort, és sikerült szintetizálnunk a butadién gumit, a gumiabroncsok fő alapanyagát.”

Az autógumik alapanyagainak aránya a gumiabroncs típusától függően változik, de a természetes gumitól eltérő gumi körülbelül 40%-át szintetikus közül a butadién gumi (SBR, BR) alkotja. Ennek fényében az abroncsipar aktívan elkezdte kutatni a butadién gumi előállítását és hasznosítását, a kőolajon kívüli természetes alternatív nyersanyagok felhasználásával.

A Toyamai Egyetem aktívan és innovatívan dolgozik azon, hogy hozzájáruljon egy dekarbonizált társadalom megteremtéséhez, olyan nagy teljesítményű katalizátorok kifejlesztésével, amelyek célja a szén-dioxid, az egyik üvegházhatású gáz újrahasznosítása.

2016-ban a Toyama Egyetem elkezdett dolgozni a projekten Tsubakival, valamint Noritsu professzorral közös kutatást és fejlesztést folytatnak.

Butadién szintézis

A közelmúltban sikerült kikövezni az utat a butadién szén-dioxidból történő szintéziséhez, amelyet a klímaváltozás egyik fő okozójaként tartanak számon, és amely nagy hatással van a globális környezetre. „Hiszünk abban, hogy nagyszerű eredményeket érhetünk el az éghajlatváltozás minimalizálásában a környezetterhelés (szén-dioxid kibocsátás) a csökkentése segítségével.

Ezen túlmenően, ha a szén-dioxidot alkalmazzuk kiindulási anyagként a butadién-kaucsukká történő polimerizációhoz, nagy a valószínűsége annak, hogy a jövőben közvetlenül hatékony és erőteljes anyagként használják fel a tényleges gumiabroncs LCA (Life Cycle Assessment) gyártásnál.

„A Toyama Egyetemen létrehoztuk a Szén-semleges Anyagátalakító Kutatóközpontot azzal a céllal, hogy tudományos alapkutatást folytassunk a következő generációs anyagátalakítási technológia fejlesztése terén a fenntartható társadalom megvalósítása érdekében. Valamint alkalmazott kutatásokat, amelyek ennek társadalmi megvalósítását hivatottak növelni.”

butadién szintézis

Ennek a tevékenységnek a részét képezi mindkét cég technológiai fejlesztése. Megfelelő katalitikus teljesítményt értek el olcsó, nem drága nemesfémeket használó szilárd katalizátorok kifejlesztésében, ott ahol a kitermelés a világon az egyik legmagasabb. „A jövőben folytatjuk a tömeggyártáshoz szükséges katalizátorrendszer kifejlesztését, amelynek célja a gyakorlati alkalmazás a 2020-as évek végére. Ezen túlmenően folytatunk kutatást és fejlesztést a gumi és annak erősítését szolgálaló anyagok helyettesítése ügyében, melyekhez nagyban hozzájárulnak majd a fenntartható anyagok.”

„A gumiabroncsok fő nyersanyagaként szolgáló gumi mellett fontolgatjuk a fenntartható anyagok, például a természetből származó anyagok használatát is, hogy elősegítsük a termékek társadalmi áramlását.” Mindemellett több prototípus jármű is olyan abronccsal van felszerelve, amelyek aktívan használnak fenntartható anyagokat, és részt vesznek olyan terepversenyeken, mint például a Dakar Rally. A jövőben az autósportokban, például a nürburgringi 24 órás állóképességi versenyen való részvételkor ugyanezt a megközelítést alkalmazzák, és az egyedülálló vezetési körülmények között megszerzett tudást felhasználják a tömeggyártási technológiában, hogy nagy teljesítményű és egyedi Toyo abroncsokat készítsenek.

„Cégünk célul tűzte ki, hogy 2030-ra 40%-ra növelje a termékfejlesztésben a fenntartható anyaghasználat arányát. Szeretnénk hozzájárulni a fenntartható mobilitási társadalom megvalósításához.”

/TOYO TYRE Corporation Vállalati kommunikációs osztálya/

Válogasson kedvére nyári gumi kínálatunkból, szereltesse át az országban bárhol, 200 szerviz pontunk vagy szerviz Partnerünk bármelyikénél

A Nankang az idei Nürburgring egyik fő partnere

A tajvani gumiabroncsgyártó a Nürburgring egyik fő reklámpartnere 2023-ban. A jövőben a legendás Nor
2023.05.19 13:46

Kopog a futómű: lehetséges okok és javítás

A vezetés közben észlelt erős fémes hang egyik leggyakoribb oka a kopogó futómű. Ilyen esetekben érd
2023.05.18 14:09

Óriási lépést tett a Toyo Tires a zöldebb jövőért

A Toyo Tires nagy lépést tett a gumiabroncsok fenntartható anyagok felhasználásával történő előállít
2023.05.11 09:09

Kerékcsavar meghúzási nyomaték: 3 gyakori hiba és elkerülésük

A gyártói előírások szerinti kerékcsavar meghúzási nyomaték jelentősen csökkentheti a műszaki meghib
2023.05.05 13:00

Tesztgyőztes a Vredestein Comtrac 2 nyári gumi

A Vredestein Comtrac 2 megnyerte a Promobil lakóautókhoz készült nyári gumiabroncsokkal kapcsolatos
2023.04.21 10:06

Az autóklíma működése és gyakori meghibásodásai

A nyár közeledtével egyre gyakrabban használják az autósok a gépkocsik klímaberendezését. A kellemes
2023.04.19 13:25